آهنگ بندریآهنگ محلیقنبر راستگو

دانلود تمام آهنگ های قنبر راستگو معروف به خالو قنبر

دانلود تمام آهنگ های قنبر راستگو معروف به خالو قنبر

دانلود تمام آهنگ های قنبر راستگو معروف به خالو قنبر- قنبر راستگو که اهل و ساکن استان هرمزگان در جنوب ایران است در بین نزدیکان و دوست‌دارانش به “خالو قنبر” و “قنبر احمد” هم شناخته می‌شود. او نوازنده‌ی “جفتی” و از شروه‌خوانان به نام منطقه ایران است. و گویی پرداختن به مقوله‌ی جفتی به عنوان یکی از سازهای مهم جنوب، با نام خالو قنبر در حافظه‌ی هرمزگانی پیوند خورده است. قنبر راستگو ضمن وفاداری به موسیقی منطقه، شاید تنها بازمانده‌ی نسلی است که موسیقی ناب جفتی را سینه به سینه به یکدیگر رسانده‌اند. جفتی از سازهای ویژه‌ی منطقه است و به عبارتی صدای جفتی از بارزترین نواهای جنوبی‌ست که در هر نقطه از خطه جنوب اعم از جنوب غربی و شرقی، یا هرمزگان به عنوان مرکزیت جنوب ایران، صدای خود را در اشکال یا ساختارهای مختلف نمایان ساخته است.

برای دانلود تمام آهنگ های قنبر راستگو بر روی نام هر آهنگ کلیک کنید


دانلود ساز و لیوا


دانلود مکن سگده


دانلود میناب گلستانن


اهنگ قدیمی


اهنگ قدیمی ۲


اهنگ قدیمی ۳


دانلود اهنگ مش احمد


دانلود اهنگ صدکه


 

فعالیت‌های هنری

دانلود تمام آهنگ های قنبر راستگو معروف به خالو قنبر

قنبر راستگو وقتی که ۲۲ ساله بود با خانه فرهنگ و هنر میناب آشنا شد و آنجا به کارهای هنری‌اش ادامه داد. در آنجا وظیفه‌اش نواختن ساز جفتی و خوانندگی در پشت صحنه تئاتر بود.

سه سال قبل از انقلاب علی‌خان حبیب‌زاده از او دعوت به همکاری کرد و راستگو با او برای اجرا به تهران رفت. حدود ۵سال در گروه موسیقی علی‌خان حبیب‌زاده به نوازندگی ساز جفتی و سازهای کوبه‌ای و ترانه‌سرایی مشغول بود.در سال‌های اولیه پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی راستگو هیچ‌گونه فعالیت موسیقی نداشت. پس از اتمام جنگ گروهی تشکیل می‌دهد به نام کالنگ که در آن هنرمندانی چون احمد عبدالهی (نوازنده کسر)، سلیمان اسلامی (نوازنده پی‌په)، عبدالعلی جمالی (نوازنده دهل) و جعفر روزبازار نوازنده عود همکاری می‌کردند. در این گروه راستگو خوانندگی و نوازندگی جفتی را برعهده داشت.قنبر راستگو در سال ۱۳۶۶ مقام اول نوازندگی جفتی را در جشنواره سراسری موسیقی فجر کسب کرد.او همچنین در زمینه‌ی موسیقی تئاتر هم فعالیت‌داشته است. از جمله نخستین تئاتری که راستگو در آن همکاری داشته پُتُروک (به معنای جرقه در گویش هرمزگانی) با موضوع زار بود که این تئاتر را در میناب، سیرجان، کرمان، تهران و بندرعباس اجرا کرده‌اند. همچنین تئاتر موزیکال سبزپری به کارگردانی ابراهیم زارعی که ۱۳۶۷ اجرا شد.

دعوت از قنبرراستگو در خندوانه

جناب خان از خواننده بندری بنام قنبر راستگو در خندوانه یاد کرد و رامبد جوان پس اوازخوانی جناب خان به دعوت از این خواننده اشتیاق نشان داد

مطالب مرتبط:


حضور قنبر راستگو در برنامه خندوانه و اجرای آهنگ معروف مش احمد

دانلود آهنگ جدید هومبا با صدای قنبر راستگو با لینک مستقیم و سرعت بالا

حضور خالو قنبر در خندوانه به دعوت جناب خان و اجرای آهنگ مش احمد در شبکه نسیم

کنسرت غلامحسین نظری و قنبر راستگو در تالار شهید آوینی بندرعباس

شعر محلی کهنوجی جیرفتی و رودباری از شاعران بزرگ هفت گنج

 

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا