پنج گنججازموریانعکسقلعه گنجگردشگری جازموریان

رمشک خیلی زیباست مردم بامرام و مهمان نواز نه فقط در حد حرف

رمشک خیلی زیباست

رمشک خیلی زیباست رودخونه ی دائمی داره با یه قنات واقعا پر آب با مردمی واقعا دوست داشتنی بامرام و مهمان نوار واقعا مهمان نواز نه در حد حرف. تمباکو باقللا و خرمای رمشک معرکه است و در سال های قبل برنج خوبی هم داشته. رمشک آخرین روستای قلعه گنجه که بعدش وارد حوزه ی بلوچستان می شیم. جام گفت و گوی تمدن ها رو از رمشک در آوردن. رمشک بازار محلی خیلی خوبی داره و کسبه ش واقعا منصف هستن. متاسفانه عکس های رمشک بیانگر زیبایی رمشک نیست و در پست های آینده عکس های بهتری خواهیم گذاشت.

روستای رمشک زیباست
رمشک زیباست
شهر رمشک نخلستانی در رمشک
نخلستانی در رمشک
جنوب کرمان نخل بلند
نخل بلند
توپ خانه های به شکل توپ
توپ
ساخت حصیر با پیش در جنوب کرمان
پیش
روستای رمشک قلعه گنج
خانه سنتی
روستای رمشک از شهرستان قلعه گنج
نخل و کهور

رمشک کجاست:

کرمان – شهرستان قلعه گنج – بخش چاه داد خدا – دهستان رمشک

رمشک بزرگترین دهستان استان کرمان میباشد که از لحاظ بافت جمعیتی اهالی رمشک همگی بلوچ می‌باشند و از نظر مذهبی مسلمان و حدود ۹۵درصد اهل سنت و ۵درصد شیعه می‌باشند که با صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند.اضافه کنم که رمشک ابتدا جزیی از ایرانشهر بوده است به دلایلی از جمله دوری به ایرانشهر و یا بخش آن زمان به استان کرمان پیوست.

نویسنده متن و عکاس : مهدی میرزایی شاعر. عکاس. کارگردان. کارشناس ادبیات فارسی. کارشناس ارشد تولید سیما (تلویزیون) اهل قلعه گنج روستای تمگران

 

مدیر

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد / وجود نازکت آزرده گزند مباد

یک دیدگاه

  1. باسلام به نظربعضی ها رمشک محروم ترین نقطه کشور باشدولی وقتی با مردم با سخاوت و مهمان نوازش روبرو می شوی فرقی ندارد اشنا هستی یا غریبه چنان با مهربانی وروی باز با ادم برخورد می کنندکه انگارصدسال با انان بوده ایی ودرب تک تک خانه ها به روی همگان باز است.به معنای تمام رسم مهمان نوازی را باید از رمشکی اموخت.رمشک رحمت است مرحمت وشهامت وکامل بودن.رمشک و رمشکی هر دو مایه ی افتخارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا