اخبارپنج گنججازموریانجنوب شرقرودبارجنوبزهکلوتعکسقلعه گنجکمپین جازموریانگردشگری جازموریان

مکان های گردشگری جازموریان و حاشیه آن که هر مسافری را به وجد می آورد

مکان های گردشگری جازموریان

مکان های گردشگری جازموریان

مکان های گردشگری جازموریان. حوزه جازموریان در ۱۵۰ کیلومتری باختر ایرانشهر و در موقعیت جغرافیایی E5839 تاE5914 و N2710 تا N2738 بین استان های کرمان و سیستان و بلوچستان واقع شده است.

۱- روستای تو رِیگ

موقعیت روستای تو ریگ: روستای تو ریگ صولان از توابع شهرستان قلعه گنج می باشد. فاصله روستای تو ریگ با شهر قلعه گنج در حدود نود کیلومتر می باشد از جاذبه های گردشگری این روستا ریگ های بسیار بزرگ می باشد. تجربه بالا رفتن از این تپه های بزرگ ماسه ای و قدم زدن بر روی شن های نرم جازموریان آرزو هر گردشگر است. بعد از کلی دویدن و بازی کردن بر روی تپه های ماسه ای بزرگ برای استراحت هتل کپری شهر قلعه گنج شیرینی این سفر را دو چندان خواهد کرد.

۲- چشمه ی آب گرم کلپورگو نگین جازموریان

از بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری قلعه گنج چشمه ی آب گرم کلپورگو است که متاسفانه بیش از ۹۵ درصد مردم بومی با دارا بودن خواص درمانی فراوان حتی از وجود این منظره ی بی بدیل بی اطلاع هستند.

چشمه گلپورگو
چشمه گلپورگو

این چشمه در ۳۵ کیلومتری روستای صولان قرار داره که برای دسترسی بهش نیاز به ماشین آفرود هست. آب این چشمه به رنگ قرمزه که پس از استحمام بدن کامل به شکل سفید در میاد انگار که روی بدن گچ ریخته باشن.

نگین کویر جازموریان چشمه گلپورگو
چشمه گلپورگو

به گفته ی مردم بومی این آب خواص درمانی زیادی داره و برای درمان بیماری های پوستی و استخوانی مفیده.

۳- میل فرهاد در شهر زهکلوت رودبارجنوب

موقعیت: رودبار جنوب در جنوب شرقی کرمان قرار دارد، فاصله رودبار تا مرکز استان کرمان در حدود ۳۳۳ کیلومتر می باشد. معرفی میل فرهاد: میل فرهاد در شهر زهکلوت از توابع شهرستان رودبارجنوب قرار دارد. فاصله شهر زهکلوت تا رودبار جنوب در حدود ۶۵ کیلومتر می باشد و فاصله زهکلوت تا میل فرهاد نیز چیزی در حدود ۳۵کیلومتر می باشد.

.

شاید همین فاصله ها و دور بودن از مرکز شهرستان باعث شده میل فرهاد بکر بماند. میل فرهاد کوهی است، که ازپایین به شکل دایره ای به طرف بالا کم کم باریک می شود،در موقع بارندگی آب باران که از بالا به پایین می آید دور تا دور کوه دایره ای مانند آبشاری را به وجود می آورد همراه با صدای آن که بهترین جا برای گردش می باشد و میل فرهاد بهترین مکان برای گردش وتفریح است. میل فرهاد کوه نیست ، سنگی است عظیم الجثه ، پرهیبت و دیدنی که بیش از هزار متر ارتفاع دارد . مثل کله قندی که در سطح صاف و صیقلی آن حفره های بسیار ایجاد کرده باشند. در واقع میل فرهاد از عجایب جنوب کرمان است و بهترین مکان برای صخره نوردی،درارتفاعات بالای آن بوی بوته های درمنه که گیاهی سردسیری است انسان را به شگفتی وا می‌دارد. این منطقه زیبا وشگفت انگیز مردمانی خونگرم و مهمان نواز دارد،سرزمین همیشه بهار میل فرهاد در ایام نوروز منتظر قدوم شما عزیزان است.

.

۴- آبشار زیبای سنته در شمال جازموریان

موقعیت: روستای سنته از توابع شهر زهکلوت می باشد. فاصله تقریبی آن با مرکز شهر در حدود ۵۵ کیلومتر می باشد. بهترین زمان برای سفر به این آبشار زیبا در فصل بهار و زمستان می باشد.

.

مکان های گردشگری جازموریان.

.

مطالب مرتبط:

سیستان و بلوچستان با مردمانی همچون تلالو خورشید زلالی آب و مهربانی بهار

میل فرهاد کوهی پرهیبت در جنوب کرمان و مناسبترین مکان برای صخره نوردی در ایران

اجرای برنامه خندوانه در روستای چاهدشت شهر زهکلوت

شهر زهکلوت در برنامه شهر به شهر شبکه استانی کرمان و اجرای بازی محلی

معرفی موسیقی جنوب کرمان توسط سید فواد توحیدی پژوهشگر موسیقی نواحی استان کرمان

 

 

مدیر

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد / وجود نازکت آزرده گزند مباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا