جازموریانجنوب شرقفرهنگگردشگری جازموریان

معرفی صنایع دستی جنوب کرمان و پروژه مردم نهاد داز دوچ

معرفی صنایع دستی جنوب کرمان

معرفی صنایع دستی جنوب کرمان ،داز دوچ پروژه ای است مردم نهاد برای توانمند سازی زنان بلوچ و فروش محصولات تولیدیی آنها اعم از سوزن دوزی و حصیر بافی با برگهای درختچه داز ،افقی است روشن برای رونق گرفتن کار و کسب های بومی و زنده نگاه داشتن میراث ارزشمند گذشتگان این دیار، داز دوچ مکانی است برای توانمند سازی استعداد زنان بلوچ که با ظرافت و هنرمندی تمام در حال نقش زدن و سوزن دوزی و بافتن و شکل دادن به تار و پود پیش هایند

صنایع دستی جنوب شرق کرمان
داز دوچ

درباره بخش رمشک

رمشک– رام اشک- در ازمنه ی قدیم، شهری بوده به سامان در منتهاالیه تمدن هلیل و کران جازموریان. کانون برخورد فرهنگ های هند، روم و ایران بوده و بارانداز کاروانهایی که در مسیر جاده ی ابریشم از سواحل دریای عمان و راهدشت جازموریان در عبور و مرور مدام بوده اند.

اشیا به دست آمده از تمدن رمشک به لحاظ ساخت و نقش حیرت انگیزند. نمونه اش جام گفت و گوی تمدن ها در دوره ی خاتمی که در بین اهل فن و اهل تشخیص گفت و گوها برانگیخت. در روزگار ما کمتر کسی ممکن است با نام رمشک آشنا باشد، با نام و نشان آن شهر کوچک اصیل در فرودست شانه ی شرقی بشاگرد، با منازل گردتوپی، نخلستان های سربلند و عطر خوش کشتزاران تنباکو.

بیشتر بخوانید: گفتگوی نشریه جازموریان با آقای مهدی بهرامی مرد خستگی ناپذیر رودبارجنوب

این روزها در نمایشگاه “توانمندی های روستائیان و عشایر کشور” رمشک، غرفه ای دارد از صنایع دستی زنان آن سامان که به همت دوست فهیم شاعرم اسحق رمشکی برپا شده. اگر مجالی داشتید از صنایع حصیری رنگ وارنگ و هنر دست بانوان رمشکی دیدن کنید. آنجا بخشی از وطن همه ی ما است… سالن ۱۰ و۱۱ غرفه توانمندیهای زنان رمشک محل عرضه صنایع دستی.

کمک به محیط زیست و مردم منطقه

به جای استفاده از پلاستیک های تجزیه ناپذیر بلای محیط زیست از سبدهای حصیریی قابل شستشو برای حمل نان و خرید استفاده کنید تا کمکی هم به کسب و کارهای بومی و توانمندی روستائیان کرده باشید. (معرفی صنایع دستی جنوب کرمان)

ثنایع دستی رمشک کرمان
سبد حصیری

ارتباط با ما

ما در اینجا بر آنیم که هنرهای ماندگار و کهن این سرزمین را با اندک تغیراتی و با به روز کردن فروششان را تسهیل کنیم برای استقلال و توانمند سازی جوامع محلی و تقویت نهادهای مدنی و مردمی و حمایت از کار و کسب های بومی و استقلال مالی زنان و سرپرست های خانوار ما را دنبال کنید و از محصولات ما دیدن فرمایید در صورت رضایت برای سفارش با شماره تلفن های زیر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس ویژه

محصولات بافته شده از پیش داز و حصیر بافی
۰۹۳۳۴۱۷۱۸۲۹

۰۹۳۳۵۳۰۳۸۸۹
شماره تماس محصولات
تولیدیی سوزن دوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا